dhandhanggula
TULAHE KEWAN LAN TANDANE NYEDAKI
AKHIR JAMAN
Lamun wus tumeka titi wanci,
Ngadepi dinane GustiAllah.
Katon keh tanda – tandane
Waspadakna iku,
Kewan kebo, sapi lan babi,
Tikus kalawan ula
Ayam karo manuk
Segawon, nyamuk lan kalla,
Ana kewan - kewan kang bisa nuruti,
apa kersane mnungsa
Obahe kewan saka Roh Suci
Akal budi pekerti tan ana
Mula kewan nurut wae
Ditendang, lan digebuk
Diamuk karo dipisuhi,
Kewan manut kewala
Tan sengit lan ngaduh
Mangkana ingkang sasmita
Tanda sipat sabar nrimane Roh Suci
Anuruti manungsa
Obahe kewan saka Roh Suci
Mula apa bisa disalahna
Napsune thukul ska sir e
Mula nadyan dikungkung
Lanang lan wadon dadi stunggil
Tan ana suka-suka
Yen laki tan tanduk
Balik manungsa wor ing kandang,
Bisa suka nben dina sih tanduk alit
Lak ngaten tho man doblang
Lamun wus tumekeng titi wanci
Roh Suci migunakke kuwasa
Manungsa genti den wales
Kebo lan sapi iku
Uyuh tlethong daging lan kulit
Migunani manungsa
Darmane mung tulus
Tansah aweh kesaenan
Kanggo manungsane ingkang bisa ngrukti
Mula matur nuwuna
Wlas asihmu kewan bisa ngerti
Openana lir ngrumat sarira
Bakal ’weh paedah gede
Yen bathi kang den luru,
Gen abot sapi dicekoki.
Iku kang aran nyiksa
Kewan bisa nesu
Nora nurut mring bendara
Wasana mbales bisa produksi penyakit
Rugi raga lan dana
Samengko kebo sapi do wani,
Menyang bendara nggawa brahala
Semono uga purbane
Manungsa menyang manuk
Akeh dipikat lan dibedil
Kang mati nggo paesan
Kang urip dikurung
Rusak ekosistem Jawa
Bekane nggawa wales virus penyakit
Flu burung liwat ayam
Marga nasip ayam sapuniki
Sadurunge pembantaian masal,
Uripe da disengkakne
Banjur mnungsa kasiku
Raga tan sehat gampang sakit
Kena daya konsentrat
Gagah nanging lesu
Yen virus flu burung ika
Bibit sekawite kok bisa dumadi,
Sego bosok mulanya.
Sega dibuwang kang numpuk kuwi
Akeh banget ing kutho Jakarta
Acampur dadi sampahe
Senyawa karo unsur,
Iklim Jakarta njur produksi,
Dadi unsur X ika.
Karo hawa campur,
Ana atmosfir Jakarta
Lamun unggas anyedot unsur atmosfir,
Den proses ing raganya.
Ing raga unggas banjur produksi
Hasil produksi iku arupa,
Virus ’’AI’’ yo arane
Iku virus Flu Burung
Mula pesen leluhur nguni,
’’Yen maem ditelasna,
ndak pitike lampus’’.
Ilmu leluhur anjangka
Mangkono mung lagi temama samangkin
Tulah sega lan ayam
Mula bekane ayam lan pari,
Padha – padha diwehi konsentrat
Uripe disengkakake.
Mangkono mungguh ingsun
Minangka kang dadi simbolis
Urip ngetokne kwasa
Direh wus tan purun
Tanda kiamat wus prapta
Mangkono uga tanda kewan ing babi,
Lan ing segawon ika,
Menawa haram yen dahar babi
Ing segawon nggih semana uga.
Mung aja tuwuh sengite
Kena tan dahar iku,
Marga DNA babi sami,
Karo DNA mnungsa
Uga lemakipun
angandung penyakit kathah.
Akeh bakteri patogen lawan coli
Mula akeh kang sia
Semono uga akeh kang nyengit,
Segawon dadi aran pisuhan
Pisuhan sing elek dewe
Ngertia tembung ’’ASU’’
Iku, Aku Sjatining Urip
yen kewane tan pernah
ngomong, ’’aku asu’’
pramula aja daksia
yen dipisuhi balekna marang Gusti
ASUnipun sarira
Lamun manungsa banget anyengit
Babi segawon bisa anulah
Dadi prossesor pnyakite
Kang diarani virus
’’Anjing Gila karo flu babi’’
Mangkono uga ula,
Bisa mengsah tikus.
Nanging ula keh kabrasta
Wasana ama tikus akeh kang dugi
Rugi, panen tan sida
Mangkono bubrah tataning jalmi
Ibu Pertiwi anangis welas
Lamun wus tekan jangkane,
Gusti wus asung simbul
Kahanan alam wus anulis,
Akeh seseratannya.
Ing raga puniku,
Uga kathah asung tanda.
Wonten ing ’’Sastra Wedha Raga Tinulis’’,
Manggon ana ing Ritma
Rambut iku Rambataning Urip,
Rambatane Urip iku rasa,
Rasa ilmu kang dwur dewe.
Mula ing ’ndwur ’ran rambut,
Wus akeh rambut dijilbabi,
Nora saka agama
Amarga mituhu
Amung angeloni jaman
Kalamun nora thukul saka nurani,
Iku dadi sanepa
Rasa wus ’keh k’tutup aling – aling.
Kathah manungsa kapurba njaba.
Mula timur tengah wonge,
Akeh kang alok, saru!
Nganggo t – shirt celanane jin
Bokonge ketat cetha,
Gununge ya cethuu.
Lhak nggih ngaten to man doblang.
Pancen werna – werna kahanan saiki.
Kabeh wus klebu jangka.
Lamun akir jaman arsa dugi,
Wong wadon akeh anunggang jaran.
Saka Jepang Turanggane.
Ngageme klambi jalu.
Wong nglacur ana ngendi – endi.
Bapak mungsuhi anak.
Anak mungsuhi ibu.
Kanca gelem mangan kanca,
Main, korup, rampok, maling wus waradin.
Kabeh iku wus nyata.
Lamun akhir jaman arso dugi,
Warna – warna kahanane donya,
Bumi sansaya mengkeret,
Agami tan den gugu.
Umur suda akeh penyakit,
Nyamuk dadi jalaran.
’keh cinokot lampus,
aranne Demam Berdarah.
Ngendi – endi akeh kabar raja pati.
Mnungsa tan wedi dosa.
Ana maneh dipun sasmitani,
Manungsa arsa gawe putusan.
Yen ngrokok haram hukume.
Lir kadi dutanipun,
Carakane Gusti Kang Suci.
Kapan olehe S K,
Sking Gusti puniku ?
Lha wong wanuh wae ora,
Durung karuan yen siro diwengkoni.
Jaminan siro apa ?
Yen pabrik rokok didemontrasi,
Akeh petani mbako kuciwo,
Pengangguran tambah akeh.
Po siro gelem nanggung ?
‘’Rokok’’ tembung wus nyasmitani.
Roso iku kang pokok.
Yen roso puniku,
Wus akeh wong kang tan kersa,
Banjur ing ngendi Palenggahane Gusti ?
Dioncati po kersa ?
Sanadyan yen dipikir sayekti,
pancen ngrokok tan ana paedah,
ingsun dewe yo tan gelem,
keluke gawe ganggu,
nging becik alon paring ngerti,
margo wus ‘keh kang njathok,
yen banjur diputus,
grengsenge makaryo sirna,
kalamun uwis tumekeng titi wanci,
keh wong sadar pribadi.
Ana maneh adating wong Jawi,
Iket sirah wus diganti Kopyah.
Sirah ingkang nora sareh.
Among gawe reridu.
Tutuk , Mata , Irung lan Kuping,
Mula sring iketana.
Dipasani iku.
Aja malah pasang radar,
Bunder lir parabola pnompo frekwensi.
Ska njaba mlebu sirah.
Uni iku anggawa bentuk kaki.
Bentuk iku nggawa pratanda
Kabeh sarwo ngemu teges.
Tulise Gusti iku,
ginelar ing alam sakalir.
Rasa kang bisa nampa.
Ing kono ‘’kinandut’’
Sastra Cetho Wadiningrat.
Tulisan makna wadining jagad kabir.
Wacanen mawa rasa.
Ana maneh formulator pokil,
Wong ngrampok nging nora kawistara.
Njaring,ngumpan hadiahe,
Siji akeh kang ngrebut .
Modal, ketik reg spasi kirim.
Yen jaman mbiyen porkas.
Haram ingkang hukum
Jare ngundi nasib dosa.
Banjur ngenekake aksi demontrasi.
Saiki kecolongan,
Yen ana ketik reg spasi kirim,
Ngrebut siji sing melu sajuta,
Opo dudu ngundi naseb ?
Udu godhong po purun ?
Wong tuku pulsa yo nggo duwit,…
Yen mangkono ra dosa.
nyatane puniku,
Datan ana ingkang nglarang.
Ana kang melu ketik reg spasi kirim,
Melune mung spisan.
Nanging kocapo, lir ngingsep getih.
Mesine urip sasat Dracula.
Di sesep terus pulsane.
Dhuh Gusti leres estu.
Jangkanipun sampun dumugi.
Pintere mung nggo maeka.
Manungsane iku,
Wus doyan mangan menungsa.
lamun kang dipangan bathange wong mati,
Iki lwih ska Sumanto.
Njedule Sumanto nggowo werdi,
Ing jaman iki akeh kanibal,
Hak – hake manungsa akeh,
Diglenik krana alus.
Tinitipake akeh warni,
Praturan neka warna,
Nanging datan wurung,
Ora tumeka tujuan,
Tambele banjur dibebanke wong cilik,
Ngombe kringet menungsa
Sampun kabukti jangkane nguni,
Lamun amenangi Jaman Edan,
Ewuh aya pambudine,
Yen nora ngedan estu,
Sipating wong kaduman melik,
banjur tuwuh pangentho,
ngentho kanggo sesuk,
ora sesuk mangan apa,
nanging sesuk aku mangan sapa kuwi,
manungsa mangan manungsa.
Poma den eling welinging mami.
Aja digegampang jaman ika.
Banyune gaib wus mluber.
Wus ngeleb nganti dhuwur
Yen fisike banjur nututi,
Akeh ingkang pralaya.
Waskitaning banyu,
Bisa pilih – pilih jalma
Aja nyepelekne barang – barang mati.
Wus saguh tanpo nyawa.
Mula kersaha manut mbah Surip.
Murih jeneng siro ra kesasar.
Di gendong mnyang ngendi wae.
Jo numpak montor mabur.
Lamun jeglok modar nemahi.
Murih bisa nyurasa.
Werdine puniku,
Simbah iku kang sinembah,
Kang sinembah Surip, Sejatining Urip.
Yeku kang nggendong mnungsa.
Lamun siro tan kersa nuruti,
Lir Gatutkaca digendong Semar.
Hambethot saka gegere,
Yekti datan rahayu.
Mula gya sumiwi Roh Suci.
jo nut dasakumara.
Gathutkaca iku,
Simbul angen – angen mnungsa.
Waspadakno tandane sastra tinulis
Sasmitaning Kang Kwasa.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar